Zespół Szkół w Choczu Zespół Szkół w Choczu

Z KRAKOWSKIEGO PAMIĘTNIKA STRON KILKA

Utworzono dnia 19.06.2017
Czcionka:

W dniach od 12 do 14 czerwca uczniowie trzech klas gimnazjum wybrali się na wycieczkę do Krakowa i okolic, zorganizowaną przez biuro turystyczne “Nutka”. Naszym pilotem była przemiła pani Ola.

Dzień pierwszy: 12.06., godzina 5:30 rano: po pożegnaniu rodziców wyruszyliśmy na trzydniową eskapadę. Zaczęliśmy od Jaskini Głębokiej oraz góry Zborów. Po jakże morderczej wędrówce mogliśmy podziwiać przepiękne widoki z góry. Udało nam się również odwiedzić zamek Ogrodzieniec. Wyczerpani, ale zadowoleni, dotarliśmy do naszej kwatery - hotelu Economic pod Krakowem. Po sytym obiedzie udaliśmy się na zasłużony odpoczynek.

Dzień drugi: 13.06., godzina 8:00 rano: dziś czekało nas zwiedzanie całego Krakowa. Po śniadaniu wyruszyliśmy. Zaczęliśmy od zamku na Wawelu, dokładniej od kaplicy Zygmuntowskiej. Przeszliśmy również przez podziemia zamku, gdzie znajdują się szczątki dawnych władców Polski. Potem odwiedziliśmy Rynek (największy plac handlowy średniowiecznej Europy), gdzie wysłuchaliśmy hejnału i mieliśmy okazję obejrzeć ołtarz Wita Stwosza. Po krótkich zakupach w Sukiennicach pojechaliśmy na Kopiec Kościuszki, na który oczywiście musieliśmy się wspiąć. Znów porządnie zmęczeni wróciliśmy do hotelu.

Dzień trzeci: 14.06., godzina 6:30 rano: wszystko, co dobre, kiedyś się kończy. Spakowaliśmy wszystkie nasze rzeczy i wyjechaliśmy do Wieliczki. Tam poznaliśmy historię kopalni oraz zobaczyliśmy różne rzeźby w kaplicach wykonane z soli, które wywarły na nas ogromne wrażenie. W drodze do domu odwiedziliśmy ruiny zamku w Olsztynie i poszliśmy na obiad. Po kilku godzinach jazdy szczęśliwie wróciliśmy do Chocza.

Bardzo chcielibyśmy jeszcze raz podziękować paniom Agnieszce Parzysz, Annie Klauza, Dominice Tobolskiej oraz Katarzynie Czajczyńskiej za opiekę nad nami oraz pani Oli za wspaniałe kierowanie wycieczką.